دعا برای آمرزش گناهان و طلب عفو از نواقص:
   
 

رای گیری

سلام .حضور شمارا خیر مقدم میگوییم .كیفیت مطالب را چگونه ارزیابی می كنید؟
 

تقویم فارسی

 
يكشنبه
۱۳۹۴
شهریور
۸
 

آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز1109
mod_vvisit_counterدیروز1236
mod_vvisit_counterاین هفته2345
mod_vvisit_counterهفته گذشته9077
mod_vvisit_counterاین ماه40818
mod_vvisit_counterماه گذشته52394
mod_vvisit_counterکل بازدیدها1372514

در 20 دقیقه گذشته : 24
آی پی شما : 54.90.250.94
,
امروز : 08 شهریور 1394

 
 
شش حالت جسم
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۲
شش حالت جسم امير المؤ منان (عليه السلام ) فرمود: (( جسم را شش حال است : صحت ؛ مرض ؛ مرگ ؛ حيات ؛ خواب ؛ و بيدارى . و روح را نيز چنين است ؛ پس ‍ حياتش علم اوست ، و مرگش جهلش ، و مرضش شك است ، و صحتش ‍ يقين ، و خوابش غفلت اوست ، و بيدارى اش حفظ او )) . منبع:عيون مسائل نفس و شرح آن ، ج 1، ص 95.
بترسيد از آتش آخرت
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۱
بترسيد از آتش آخرت حضرت وصى (عليه السلام ) فرمود: (( اتقوا نارا حرها شديد و قعرها بعيد؛ از آتشى بپرهيزيد كه گرمايش شديد و گودى آن زياد است . )) ، علت اين كه آتش آنجا چنين است ؛ زيرا، آتش آخرت عارى از ماده و احكام طبيعى آن است و آتش طبيعت عايق مادى دارد كه از آن جلوگيرى مى كند تا اين كه به اوصاف نار اخروى نرسد. منبع:عيون مسائل نفس و شرح آن ، ج 2، ص 538
احاطه آخرت بر دنيا
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۷
  احاطه آخرت بر دنيا از حضرت وصى امير المومنين على (عليه السلام ) نقل شده كه فرمود: (( ان الدنيا فى الاخره و الاخره محيطه بالدنيا )) و سر سخن آن حضرت بيان شده است كه : جنت در آسمان و نار در زمين ، به چه معناست ، بر شما پوشيده نيست كه محل از اوصاف اجسام مادى است و آخرت از زمان و مكانت متعالى و برتر مى باشد؛ زيرا آخرت كامل بوده و از جنس دنيا نيست تا... ادامه مطلب...
تصویر
يخ را در آب حل نكنيد و نخوريد كه به اعصاب و مزاج سخت آسيب مى‏رساند
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
نكته 548 شيخ بزرگوار ابن سينا در قانون فرمايد: يخ را در آب حل نكنيد و نخوريد كه به اعصاب و مزاج سخت آسيب مى‏رساند و اگر در هنگام جوانى طبيعت بدن با او دفاع كند بالاخره پس از بالا آمدن سن، آن يخ كار خودش را مى‏كند و دست بردار نيست. و چون بخواهيد آب سرد بنوشيد آب را در جوار يخ‏ سرد كنيد منبع:هزار و یک نکته
مركب سالكان ارضى ذكر است و براق سالكان سماوى فكر است.
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۷
  مركب سالكان ارضى ذكر است و براق سالكان سماوى فكر است. بعض از اهل وحدت میگويند: كه سالكان بر دو قسم‏اند؛ قسمى ارضى و قسمى سماوى، يعنى قسمى سير و سلوك در ارض می‏كنند و بعض طيران و جولان در سما می‏كنند مركب سالكان ارضى ذكر است و براق سالكان سماوى فكر است.   منبع : هزار و یک نکته علامه حسن زاده آملی
تصویر
متن دروس معرفت نفس علامه عارف حسن حسن زاده آملی
يكشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۳
دروس معرفت نفس علامه عارف حسن حسن زاده آملی برای مشاهده متن اثر بر روی لینک زیر کلیک نمائید مشاهده متن اثر
تصویر
متن کلاس شرح دروس معرفت نفس استاد صمدی از این پس در مشکات ولایت
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۲
بسم الله الرحمن الرحیم به اطلاع عزیزان میرساند: ((به درخواست مکرر کابران نسبت به درج متن شرح کتاب معرفت نفس علامه ذالفنون توسط استاد فاضل کامل مکمل صمدی آملی در نظر داریم روزانه یک پست از شرح مبحث ذکر شده بپردازیم  در سایت مشکات ولایت)) . توسط دوست عزیز وارجمند آقای جواد رضائیان الحق وانصاف  که مدتها به تلاش وهمت بالای  برای ترویج فهم خطاب... ادامه مطلب...
 
دعا برای آمرزش گناهان و طلب عفو از نواقص: PDF چاپ نامه الکترونیک
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط 1001kaleme.ir   
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۵

دعا برای آمرزش گناهان و طلب عفو از نواقص:
ای خداوند! ای کسی که گناهکاران به رحمت تو استغاثه می کنند. و ای کسی که بیچارگان به ذکر احسان تو متوسل می گردند. ای کسی که خطاکاران از ترس تو زار می گریند. ای که هر رمیدۀ دور از خانمان به تو الفت می گیرد و هر اندوهگینِ دل شکسته گشایش از تو می خواهد و هر راندۀ بی کس و یاور را تو فریادرسی و هر بینوای دور افتاده را تو مدد کاری.
تویی که علم و رحمت تو همه چیز را فرا گرفته. و تویی که برای هر آفریده ای در نعمت های تو نصیبی مقرر است. و تویی که عفوت از عقاب برتر است. و تویی که بخشایشت از خشم پیشتر است. و بخششت از منع بیشتر. تویی که همۀ آفریدگان را قدرت تو فرا می گیرد. و تویی که به هر کس می بخشی و نگران پاداش نیستی. و تویی که در عقاب آن که نافرمانی کند از اندازه در نمی گذری.
ای خدای من! من آن بنده ام که مرا به دعا امر کردی و امر تو را اجابت کردم. ای پروردگار من! اینک منم پیش دست تو افتاده. و گناهان پشت مرا گران بار کرده است، منم که عمرم در گناه به سر آمده. منم که به نادانی نافرمانی تو کردم و سزاوار نبود که چنین کنم. ای خدای من! آیا تو بر خوانندگان خود بخشش می فرمایی تا من در دعا مبالغه کنم؟ آیا گریندگان را می آمرزی که من در گریه شتاب نمایم؟ آیا از آن کس که روی خود را به خواری به خاک ساید در می گذری؟ آیا کسی را که از فقر و نیاز توکل بر تو کرده، سوی تو شکایت آرد بی نیاز می سازی؟
ای خدای من! آن را که بخشنده ای جز تو ندارد نومید مگردان و آن که از تو بی نیاز نیست و کسی به داد او نمی رسد خوار مکن. ای خدای من! درود بر محمد و آل او فرست و از من روی بر مگردان که روی به تو آورده ام و مرا نومید مکن که به تو امیدوارم و مرا از پیش خود مران که در خدمت تو ایستاده ام. تویی که خود را به رحمت ستودی، پس درود بر محمد و آل او فرست و بر من رحم کن و تو خود را بخشنده نامیدی، پس بر من ببخشای.
ای خدای من! می بینی سرشک من از ترس تو روان است و دلم از بیم تو هراسان و اندامم از هیبت تو لرزان. چون از کار زشت خود شرمسارم و از بسیاری زاری در پیشگاه تو آواز من گرفته است و از بسیاری مناجات با تو زبانم خسته و کند شده است. ای خدای من! سپاس تو را، چه بسیار عیب که پوشیدی بر من و مرا رسوا نکردی و چه بسیار گناه که پنهان کردی و مرا بدان شهره نساختی و بسا آلودگی ها که بدان دست زدم و تو پردۀ من ندریدی و ننگ آن را بر من ننهادی و پیش همسایگان و عیب جویان که از نعمت تو بر من رشک می بردند آنها را آشکار ننمودی. این ها مرا باز نداشت و باز سوی بدی ها و بزهکاری ها که میدانی شتافتم.
پس ای خدای من کیست به صلاح خویش از من نادان تر و از نصیب خود غافل تر و از عافیت دورتر؟ که روزی مقرر تو را در مناهی و نافرمانی تو مصرف کردم. کیست در باطل فرو رفته تر و بر زشت کاری اقدام کننده تر از من؟ که در میان دعوت تو و دعوت شیطان ایستادم و با چشم باز دعوت شیطان را پذیرفتم. با آن که او را می شناسم و فراموشش نکرده ام. و یقین دارم که سرانجام دعوت تو سوی بهشت است و پایان دعوت او سوی دوزخ.
پاکا خداوندا! شگفت است که من گواهی به زیان خود می دهم و کار نهان خویش را آشکارا بر می شمارم. و شگفت تر از این بردباری توست و شتاب نکردن در عقاب من، نه برای آن که پیش تو گرامی و عزیزم. بلکه از جهت حلم و تفضل تو بر من، شاید از نافرمانی که موجب خشم توست باز ایستم و از گناهانی که آبرو را می برد پشیمان شوم و برای این که عفو نزد تو محبوب تر است از انتقام. بلکه گناهم بیشتر است ای خدای من! و آثارم زشت تر و کردارم ناپسنده تر و در باطل سخت بی باک ترم و در فرمانبرداری تو کند هوش تر و از وعید تو غافل تر و فراموش کارتر از آن که بتوانم نواقص خویش را بشارم و گناهان خود را به زبان آرم. همین قدر خویش را سرزنش می کنم و امیدم آن که مهربانی تو کار عاصیان را به صلاح آورد و رحمت تو گردن خاطیان را از بند آزاد گرداند. خدایا این گردن من است که گناهانش در قید بندگی درآورده. پس بر محمد و آل او درود فرست و آن را به عفو خود آزاد گردان. اینک پشت من از بار خطا سنگین است، پس بر محمد و آل او درود فرست و به فضل خود آن را سبک گردان.
خدایا اگر پیش تو برگریم چندان که مژگان چشمم بریزد و زاری کنم چندان که نفسم بگیرد و در خدمت تو باستم که پاهای من آماس کند و چندان به تعظیم خم شوم که مهرۀ پشت من به در آید و پیشانی بر خاک نهم تا چشم هایم از کاسه بیرون شود و در همۀ عمر خاک زمین خورم و آب خاکستر نوشم و پیوسته نام تو را بر زبان آرم تا زبانم فرو ماند و از شرم چشم سوی آسمان بر ندارم. سزاوار آن نیستم که یک گناه از گناهان من پاک شود.
و اگر مرا به لطف خود سزاوار مغفرت بینی و بیامرزی یا شایسته عفو دانی و ببخشایی، باز این شایستگی از ناحیه من نیست و من خود در خور مغفرت نیستم، چون آنگاه که نافرمانی تو کردم سزای من آتش بود و اگر مرا عذاب می کردی ستم بر من نکرده بودی. ای خدای من! اکنون که گناه مرا به پرده پوشیدی و مرا رسوا نساختی و به کرم خود در عقوبت من تا این هنگام تأخیر کردی و شتاب نفرمودی و به فضل خویش بردباری نمودی و نعمت خود را بر من تغییر ندادی و زلال احسان خود را تیره نساختی، پس بر این زاری طولانی و بیچارگی سخت و بدحالی من ببخشای.
خدایا درود بر محمد و آل او فرست و مرا از معاصی پرهیز ده و در صاعت خود استوار دار و توفیق عطا کن که به نیکوکاری باز گردم و به توبه پاکم کن و به حفظ و عصمت خود نیرو ده و به سلامتی از معصیت پرهیزگارم گردان و شیرینی آمرزش را به من بچشان و به عفو خود از بندم رها کن و به رحمت خود از بندگی آزاد گردان و برای من خط امان بنویس از خشم خود و مژده آن را به من برسان تا بدان آگاه شوم و نشانۀ آن را آشکار ببینم.
اینها که می خواهم از گنجایش قدرت تو بیرون نیست و با آن همه توانایی بر تو گران نیاید و از اندازۀ حلم تو در نگذرد و با بخشش های عظیم تو که آثار آن همه جا هویدا است، بر تو دشوار نباشد. تو هر چه بخواهی انجام می دهی و هر فرمان که بپسندی مجری می داری و بر هر چیز توانایی.
منبع،صحیفۀ کاملۀ سجّادیه ترجمه علامه آیة الله میرزا ابوالحسن شعرانی.
مــــــــــــــــــــــــــــــــشکات ولایت

 

اضافه‌ كردن نظر

کار برگرامی جهت ارسال نظرات بعد وارد کردن ایمیل خود لطفا پاسخ کد امنیتی را در کادر زیروارد کنید.
مثلا 25+5=30
شما فقط پاسخ را که عدد 30 باشد را وارد کنیدوسپس کلید ارسال را فعال کنید.


کد امنيتي
باز خوانی تصویر امنیتی

 

علامه حسن حسن زاده آملی

 

وبسایت هزارو یک کلمه مرکز نشر آثار حضرت علامه ذالفنون حسن حسن زاده آملی واستادفاضل کامل مکمل صمدی آملی

منوی تصویری

قبساتی از مشکات

 
 

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشکات ولایت می باشد.

طراحی و پیاده سازی: ملی سرور