(رحم) معاویه بن یزید بن معاویه رابشناسید .
   
 

تقویم فارسی

 
چهارشنبه
۱۳۹۳
مهر
۲
 

آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز476
mod_vvisit_counterدیروز1030
mod_vvisit_counterاین هفته3350
mod_vvisit_counterهفته گذشته9803
mod_vvisit_counterاین ماه34996
mod_vvisit_counterماه گذشته52087
mod_vvisit_counterکل بازدیدها879239

در 20 دقیقه گذشته : 33
آی پی شما : 54.167.96.124
,
امروز : 02 مهر 1393

 
 
تصویر
غلبه بر هواي نفس
چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۸
    غلبه بر هواي نفس     آیت الله سید محمد حسین حسینی تهرانی در کتاب روح مجرد می فرمایند: « آقای قاضی برای گذشتن از نفس اماره و خواهش های مادی و طبعی و شهوی و غضبیکه غالباً از کینه و حرص و شهوت و غضب و زیاده روی در تلذذات بر می خیزد، روایت عنوان بصری را دستور می دادند به شاگردان و تلامذه و مریدان سیر و سلوک إلیالله، تا آن را بنویسند و بدان عمل... ادامه مطلب...
تصویر
اخلاق عارف الهی
چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۸
عـــــــــــــــــارف شيخ الرئيس در مقام عرفان مى گويد: عارف ، خوشرو، و خندان و متبسم است و از روى تواضع به كوچك تر، همان طور احترام مى كند كه به بزرگ تر، و از ديدن افراد گمنام ، همان قدر خوشحال مى شودكه ازديدن افراد نامدار؛ چگونه شاد نباشد و به وجد نيايد در حالى كه به حق و همه چيز به اين سبب كه خداوند را در آن مى بيند شادمان است ، و چگونه براى ... ادامه مطلب...
تصویر
مراتب اخلاص
پنجشنبه ۰۶ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۲۹
اخلاص و انواع آن بايد دانست كه وصول بدين مقامات و درجات بدون اخلاص در راه حقّ صورت نبندد و تا سالك به منزل مخلّصين نرسد كشف حقيقت چنانكه بايد براى او نخواهد شد. بدانكه اخلاص و خلوص بر دو قسم است: اول: خلوص دين و طاعت از براى خداى تعالى. دوم: خلوص خود را از براى او. و دلالت بر اوّل دارد كريمه شريفه: وَ مَا امِرُوا الا لِيَعْبُدُوا اللهَ ... ادامه مطلب...
تصویر
نخستین دستوالعمل علامه طباطبایی
چهارشنبه ۰۵ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۶
نخستین دستوالعمل علامه طباطبایی       مرحوم استاد علامه طباطبایی فرمودند که استادماعارف عظیم وسالک مستقیم مرحوم حضرت آیت الله حاج سید علی قاضی تبریزی ريا، اول دستوری که می دادند ، ذکر یونسی بود«لااله الّا انت سبحانک اِنّی کنت مِن الظالمین» که در مدت یک سال در وقت خاص به حال سجده چهار صد بار خوانده شود و دیگر مسبحات ستّ (1) که هر شب تلاوت شود.... ادامه مطلب...
تصویر
حسن زاده یکه و تنها
چهارشنبه ۰۵ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۷
حسن زاده یکه و تنها چون جناب مرحوم استاد الهی قمشه ای حکمت منظومه را شروع به تدریس کرد ، به این و آن اطلاع دادیم هر کس بخواهد از این خرمن خوشه بردارد واز این مخزن توشه بگیرد ، مقتضی موجود است و مانع مفقود. به مدت قلیلی جمع کثیری در حدود پنجاه تا شصت نفر شرکت کردند ، یک هفته دو تا نشد که حسن زاده یکه وتنها شد. نماز مغرب وعشاء را به مرحوم الهی... ادامه مطلب...
استاد صمدی:در پیشگاه الهی بگویید چشم
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۳
نه عقل ما از عقل خاتم الانبیاء قویتر است و نه کشف ما از کشف اتم خاتم الانبیاء قویتر است. تمام عُلَما و دانشمندان عالم هم جمع بشوند هرگز ابن سیناها و محی الدین ها، از اولین و آخرین هرگز به قیاس با صاحب عصمت در نمی آیند، ببینید صاحب عصمت چه جوری در پیشگاه الهی زانو زدند و گفتند، چــــــــــــشـم.
استاد صمدی:راه امان ماندن از کل شَرّ
جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۲
  اصطلاح جناب مرحوم حاجی این است که فرمودند: (من بقاء شَرَّ لق لقه ای و قب قبه ای و ذب ذبه) اگر کسی از شر لق لق (زبان) ، قب قب(شکم) ، و ذب ذب ، در امان بماند این دیگر از کل شَر در امان می ماند . اول زبان و دوم شکم و سوم آلت تناسلی.    
تصویر
نبوت تشریعی و نبوت انبائى‏
دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۲
نبوت تشریعی و نبوت انبائى‏ بايد بين دو نبوت تشريعى و انبايى تفاوت و تميز قائل شد، زيرا نبوت تشريعى به رسول خاتم محمد صلّى اللّه عليه و آله خاتمه يافت پس حلال آن حضرت تا روز قيامت حلال است و حرام وى تا روز قيامت حرام است. امّا نبوت‏ انبايى‏ كه به نبوت عامه و نبوت تعريفى و نبوت مقامى نيز موسوم است هميشه تا ابد مستمر است و از اين سفره ابدى همه... ادامه مطلب...
 
(رحم) معاویه بن یزید بن معاویه رابشناسید . PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط مشکات ولایت   
يكشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۹:۰۴

مشکات ولایت تاریخ حجت است (   محال است کسی نطفه اش حلال وغذایش حلال باشد محب ما اهل بیت نباشد   )                    امام علی (ع )

دراین مجلس قصد داریم برگی  از تاریخ را باز گو کنیم .که شنیدن آن خالی از عبرت نیست.

بسیاری از شما  نام ابوسفیان را شنیدید ونام زنش هنده از این ثمره  شجره خبیث میوه ای ثمرداد بنام معاویه در خباثت ودشمنی اهل بیت عصمت وطهارت زبان زعرب عجم بود و هست.مادر معاویه (هند)

هنده دختر عتبه بن ربیعه بن عبد شمس را مادر معاویه خوانده اند. از روسپیان و فاحشه های معروف مکه بود و به بردگان سیاه علاقه بسیار داشت؛ ولی هنگامی که فرزندی سیاه به دنیا می‌آورد، از ترس رسوایی می‌کشت. همچنین وی از مطربه های عرب بود و هشتصد رقاصه تربیت کرده بود که با جام شراب اطراف کعبه، در حال رقص طواف می کردند. هند آنقدر در فحشا و زنا شهرت داشت که برخی از شعرای آن روز، مثل حسان بن ثابت شاعر مشهور صدر اسلام، درباره فساد و فحشای وی اشعاری سروده اند. و حتی در روز فتح مکه، وقتی که هند برای بیعت به نزد پیامبر اکرم صلی الله علیه واله آمد، به ایشان عرض کرد که ما بر چه چیز با تو بیعت کنیم؟ حضرت فرمودند: بر اینکه زنا نکنید!

هند دختر عتبة بن ربیعه، همسر ابوسفیان و مادر معاویه، از زنان مشهور عصر خویش و از سرسخت‌ترین دشمنان اسلام بود. نخست همسر خوص بن مغیره بود و پس از وی به ازدواج ابوسفیان درآمد. پس از ظهور اسلام در مکه، همواره از مخالفان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله بود و مردم را علیه آن حضرت می‌شوراند.

در جنگ بدر، پدرش عتبه و برادرش شیبه و پسرش حنظله به دست دلاوران بنی‌هاشم هم‌چون علی بن ابیطالب و حمزه سیدالشهدا به قتل رسیدند. از این رو کینه وی به اسلام افزون گشت و سوگند یاد کرد تا انتقام خود را از محمد صلی الله علیه و آله نگرفته، هیچگاه خود را زینت نکند و به نزد همسر خود نرود. در جنگ تاریخی احد هند به همراه گروهی از زنان مشرک مکی در آن جنگ شرکت جست و با خواندن آواز، مبارزان مشرک مکه را به جنگ واداشت.

هنده با وحشی غلام جبیر بن مطعم پیمان بست که اگر محمد یا علی یا حمزه را بکشد، وی را از خویش راضی سازد!! وقتی حمزه توسط وحشی به قتل رسید، هند بدن حضرت حمزه را مثله کرد و جگر او را بیرون کشید و با دندان آن را فشرد. از آن زمان، به (هند جگرخوار) شهره شد.

هنده در سال هشتم هجرت به هنگام فتح مکه، اظهار اسلام کرد و با پیامبر بر عدم اعمال منافی عفت و زنا پیمان بست.

مورخان نوشته‌اند هند در جنگ یرموک که در عصر خلفا در منطقه شام درگرفت به همراه شوهرش ابوسفیان شرکت کرد و جنگ‌جویان را به رسم جاهلیت به مبارزه فراخواند. سرانجام در سال چهاردهم هجرت در زمان خلافت عمر درگذشت.

منابع:  الاصابه ج 4 ص 425، الاستیعاب ج 4 ص 424، اسدالغابه ج 7 ص 293، دیوان حسان بن ثابت ص230-231، سیرة الحلبیة ج3ص94، شرح ابن ابی الحدید ج3ص342، کامل ابن اثیر ذیل حوادث سال سوم، تذکرة الخواص ص203 چ نجف1964، انساب الاشراف ج1ص

اما فرزند معاویه که یزید نام داشت.

و در کتاب مجالس المؤمنین از کتاب مثالب الصحابه نقل شده که مادر یزید میسور دختر نجدل کلبی بود با غلامی از غلامان به زنا در ساخت و او را از تشریف مواصلت خود به زنا بنواخت و یزید پلید زنازاده از صلب آن غلام زناکار در رحم آن دل آرام ناپاک انتقال نمود، و به مضمون کل شیء یرجع الی اصله، آن بد اصل به اصل خود رجوع نموده، به خونریزی و قتل شهیدان کربلا (علیه السلام) اقدام نموده، و نسابه بکری که از علوی سنیان است گفته

فان  یکن الزمان اتی علینا                    به قتل الترک و الموت الوحی

و قد قتل الدعی و عبد کلب                 بارض الطف او لاد النبی

مراد از دعی، عبیدالله ابن زیاد است که معاویه دعوی برادری او می کرد. و مراد از عبدکلب، یزید بن معاویه است که تولدش از زنا و از نطفه غلام نجدل کلبی است.

و یزید مجامعت و زنا و مباشرت با عمه خود را بر خود مباح، و شرب خمر را حلال داشت، و در قصیده خود در استحلال شراب این نامعقول گفته:

فان حرمت یوما علی دین احمد                فخذها علی دین المسیح ان مریم

یعنی: پس اگر حرام شده است خمر امروز به دین احمد، پس تو فراگیر آن شراب را به دین عیسی ابن مریم، و آن بی دین کذاب در این بیت دروغ و کذب گفته زیرا که به هیچ مذهب و ملتی شراب حلال نبوده.

آن ناصبئی که بغض حیدر دارد          خرس و سگ و خوک، پیر و رهبر دارد

مادر بخطا نکرده امروز خطا                در پشت پدر خطا ز مادر دارد

فضیل بن یسار گوید به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم: مردم را به امر تشیع دعوت کنیم. فرمودند: نه، ای فضیل چون خدا خیر بنده ای را خواهد به فرشته ای فرمان دهد که گردنش را بگیرد و او را خواه ناخواه (طائعا او کارها) در امر تشیع درآورد.

اصول کافی- باب 58

:

زن یزید که سالهاى پیش در خانه عبدالله بن جعفر زیر دست علیا مخدره زینب (س ) کاملا تربیت شده بود، روزگار او را به شام خراب انداخته و از جایى خبر ندارد. یک وقت بر سر زبانها افتاد که جماعتى ازشام آمده اند. این زن از یزید درخواست کرد به دیدار آنها برود یزید گفت شب برو.

چون شب فرا رسید، فرمان کرد تا کرسیى در خانه نصب کردند. بر کرسى قرار گرفت و حال رقت بار آن اسیران او را کاملا متاءثر گردانید سؤ ال کرد: بزرگ شما کیست ؟ علیا مخدره را نشان دادند. گفت : اى زن اسیر، شما از اهل کدام دیارید؟ فرمود: از اهل مدینه . آن زد گفت عرب همه شهرها را مدینه گوید؛ شما از کدام مدینه هستید؟ فرمود: از مدینه رسول خدا (ص ) آن زن از کرسى فرود آمد و به روى خاک نشست . على مخدره سبب سؤ ال کرد، گفت : به پاس احترام مدینه رسول خدا (ص ) اى زن اسیر، تو را به خدا قسم مى دهم آیا هیچ در محله بنى هاشم آمد و شد داشته اى ؟ علیا مخدره فرمود: من در محله بنى هاشم بزرگ شده ام . آن زن گفت : اى زن اسیر، قلب مرا مضطرب کردى . تو را به خدا قسم مى دهم ، آیا هیچ در خانه آقایم امیرالمؤ منین (ع ) عبور نموده و هیچ بى بى من علیا مخدره زینب (س ) را زیارت کرده اى ؟ حضرت زینب (س ) دیگر نتوانست خوددارى بنماید، صداى شیون او بلند شد فرمود: حق دارى زینب را نمى شناسى ،

کلامت سوخت مغز استخوانم

اگر تو زینبى ، پس کو حسینت

اگر تو زینبى کو نور عینت

بگفتا تشنه او را سر بریدند

به دشت کربلا در خون کشیدند

جوانانش به مثل شاخ ریحان

مقطع گشته چون اوراق قرآن

چه گویم من ز عباس دلاور

که دست او جدا کردند ز پیکر

هم عبدالله و عون و جعفرش را

به خاک و خون کشیدند اکبرش را

دریغ از قاسم نو کد خدایش

که از خون گشته رنگین دست و پایش

ز فرعون و زنمرود و ز شداد

ندارد این چنین ظلمى کسى یاد

که تیر کین زند بر شیر خواره

کند حلقوم او را پاره پاره

زدند آتش به خرگاه حسینى

به غارت رفت اموال حسینى

مرا آخر زسر معجر کشیدند

تن بیمار را در غل کشیدند

حکایت گر ز شام و کوفه دارم

رسد گفتار تا روز شمارم

زینب بزرگ (س ) فرمود: ای زن ، از حسین پرسش مى کنى ؟! این سر که در خانه یزید منصوب است از آن حسین است . آن زن از استماع این کلمات دنیا در نظرش تیره و تار گردید و آتش در دلش ‍ افتاد. مانند شخص دیوانه ، نعره زنان ، بى حجاب ، با گیسوان پریشان ، سر و پاى برهنه به بارگاه یزید دوید. فریاد زد: اى پسر معاویه ((راءس ابن بنت رسول الله منصوب على باب دارى ))؛ سر پسر دختر پیغمبر (ص ) را در خانه من نصب کرده اى با اینکه ودیعه رسول خداست ، ((واحسیناه ، واغریباه ، وامظلوماه ، واقتیل اولاد الادعیاء، والله یعز على رسول الله و على امیرالمؤ منین )).

یزید یک باره دست و پاى خود را گم کرد، دید فرزندان و غلامان و حتى عیالات او بر او شوریدند. از آن پس چنان دنیا بر او تنگ شد و زندگى بر او ناگوار افتاد که مى رفت در خانه تاریک و لطمه به صورت مى زد و مى گفت : ((ما لى و لحسین بن على )). لذا چاره اى جز این ندید که خط سیر خود را نسبت به اهل بیت عوض ‍ کند، لذا به عیال خود گفت : برو آنان را از خرابه به منزلى نیکو ببر. آن زن به سرعت ، با چشم گریان شیون کنان ، آمد زیر بغل علیا مخدره زینب (س ) را گرفت و گفت : اى سیده من ، کاش از هر دو چشم کور مى شدم و تو را به این حال نمى دیدم . اهل بیت (ع ) را برداشت و به خانه برد و فریاد کشید: اى زنان مروانیه ، اى بنات سفیانیه ، مبادا دیگر خنده کنید! مباددیگر شادى بکنید! به خدا قسم اینها خارجى نیستند، این جماعت اسیران ذریه رسول خدا و فرزندان فاطمه زهرا و على مرتضى على (ع ) و آل یس و طه مى باشن

معاویه پسر یزید  در سن بیست سالگی به منبر رفت و گفت: إِنَّ هذِهِ الْخِلافَةِ حَبْلُ اللهِ؛ خلافت ریسمان الهی است که جدم معاویه به ناحق از آنِ خود کرد و حال آن که این حق از آنِ علی بن ابی طالب (علیه‎السلام) بود. هنگامی که جدم با گناهانش در قبر آرمید، پدرم خلافت را غاصبانه عهده‎دار شد، در حالی که خلافت، حقِ پسر دختر پیامبر بود و پدرم نیز هم اکنون در قبر خود، با گناهان بسیارش، دست به گریبان است. او پس از این اعترافات گریست و گفت:

عظیم‎ترین و وحشتناک‎ترین عمل پدرم، قتل عترت رسول خدا(صلی الله علیه وآله)، روی آوردن به میگساری و تخریب خانه خدا است. من راه آنان را ادامه نخواهم داد و مقلّد آنان نیستم و اختیار شما مردم با خود شماست، اگر دنیاداری خوب است، ما به قدر لازم به آن رسیدیم و اگر بد است به این مقدار که رسیدیم ذُریّه ابی سفیان را کافی است. سپس از انظار مردم پنهان شد و بعد از چهل روز درگذشت.

ابن حجر پس از نقل این فراز از تاریخ، می‎نویسد: او (معاویة بن یزید) از پدر و جدّ خود با انصاف‎تر بود!

البته در سند دیگری اینگونه آمده است:

معاویه بعد از آن كه از حكومت، خودش را خلع كرد در مسجد جامع به منبر رفت و مدت زیادی به حالت سكوت نشست. سپس حمد و ثنای خداوند را به طور بلیغ به جا آورد. بعد پیامبر و اهل بیتش را به نیكی یاد كرد. و گفت:

همانا جدم معاویه، كسی كه به حكومت سزاوارتر بود را كنار زد. كسی كه به پیامبر نزدیك بود، فضلش عظیم بود، سابقه‌اش در اسلام از همه زیادتر بود، در بین مهاجران قدرش از همه بیشتر بود. از همه شجاع‎تر بود، علمش از همه بیشتر بود، از نظر ایمان اولین نفر بود و از نظر ارزش شریف‎ترین بود. مصاحبتش با پیامبر(صلی الله علیه و آله) از همه قدیمی‌تر بود. پسرعموی رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، دامادش، برادرش، همسر دختر رسول خدا(صلی الله علیه و آله) كه رسول خدا با اختیار او را برای دخترش برگزید. پدر دو سید بزرگوار اهل بهشت

 

 

آخرین به روز رسانی در پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۲
 

نظرات  

 
+3 #4 العبد ۱۳۹۲-۰۴-۱۳ ۰۱:۵۹
در پایان
ولایت علی ابن ابیطالب حسنی و من دخل حسنی امن من عذابی
ولایت علی پسر ابیطالب ریسمان ناگسستنی است هر که چنگ بر این ریسمان بیاندازد امان نامه ای خواهد بود بر وی ار عذاب الهی . ولی نکته ای نیز باید یاد آوری بشود که دوستداران امام علی (ع) آنانی خواهند بود که با اعمال صالحشان و با پیروی از دستورات ایمه اطهار علیها سلام ثابت خواهند که واقعا شیعه دوازده امامند .
نقل قول
 
 
+3 #3 العبد ۱۳۹۲-۰۴-۱۳ ۰۱:۴۲
آنهایی که دم از خدا و رسولش (حضرت ختمی مرتبط محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله )میزنند چرا نمیابند به عقلشان و چرا نمیخواهند بفهمند که اجدادشان با جهل و نادانی و با کینه بیجهت عرصه را بر اهل بیت پیامبر خدا تنگ و خلافت بر حقشان را غصب کرده و یک یک فرزندان زسول خدا را کشتند و در خانه حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا دخت و نور دیده پیامبر اکرم را آتش زدند و طناب بر گردن وصیش انداختند و با زور سر نیزه و شمشیر برای بیعت با خلیفه باطلشان که خود برگزیده بودند به مسجد آوردند . لعنت خدا بر ظالمین و فاسقین باد که دشمنان خداو رسول بر حقش حضرت محمد صلی الله و آل اویند .
نقل قول
 
 
+2 #2 العبد ۱۳۹۲-۰۴-۱۳ ۰۱:۰۱
نقل قول از آرش مرادپور:
سلام
از مطالب خوبتان متشكرم
لطفا نظر علما را در باره معاوية بن يزيد بيان بفرماييد.

عقل و دین ناب محمدی سخنان پسر یزیدبن معاویه را تائید میکند خدا رحمتش کند حقا ک ه احترام به عترت رسول خدا را از مادرش به ارث برده که قبل از ازدواج با یزید ملعون در خانه مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام کنیزی را بر خود افتخار دانسته !!!!!
نقل قول
 
 
+4 #1 آرش مرادپور ۱۳۹۱-۱۰-۲۵ ۰۸:۱۵
سلام
از مطالب خوبتان متشكرم
لطفا نظر علما را در باره معاوية بن يزيد بيان بفرماييد.
نقل قول
 

اضافه‌ كردن نظر

کار برگرامی جهت ارسال نظرات بعد وارد کردن ایمیل خود لطفا پاسخ کد امنیتی را در کادر زیروارد کنید.
مثلا 25+5=30
شما فقط پاسخ را که عدد 30 باشد را وارد کنیدوسپس کلید ارسال را فعال کنید.


کد امنيتي
باز خوانی تصویر امنیتی

 

علامه حسن حسن زاده آملی

 

وبسایت هزارو یک کلمه مرکز نشر آثار حضرت علامه ذالفنون حسن حسن زاده آملی واستادفاضل کامل مکمل صمدی آملی

منوی تصویری

قبساتی از مشکات

 
 

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشکات ولایت می باشد.

طراحی و پیاده سازی: ملی سرور