دستور العمل نکاح (جماع)
   
 

تقویم فارسی

 
چهارشنبه
۱۳۹۳
آذر
۵
 

آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز931
mod_vvisit_counterدیروز1849
mod_vvisit_counterاین هفته6542
mod_vvisit_counterهفته گذشته12799
mod_vvisit_counterاین ماه42790
mod_vvisit_counterماه گذشته46723
mod_vvisit_counterکل بازدیدها979947

در 20 دقیقه گذشته : 31
آی پی شما : 54.82.190.130
,
امروز : 05 آذر 1393

 
 
تصویر
حسن زاده یکه و تنها
چهارشنبه ۰۵ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۷
حسن زاده یکه و تنها چون جناب مرحوم استاد الهی قمشه ای حکمت منظومه را شروع به تدریس کرد ، به این و آن اطلاع دادیم هر کس بخواهد از این خرمن خوشه بردارد واز این مخزن توشه بگیرد ، مقتضی موجود است و مانع مفقود. به مدت قلیلی جمع کثیری در حدود پنجاه تا شصت نفر شرکت کردند ، یک هفته دو تا نشد که حسن زاده یکه وتنها شد. نماز مغرب وعشاء را به مرحوم الهی... ادامه مطلب...
استاد صمدی:در پیشگاه الهی بگویید چشم
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۳
نه عقل ما از عقل خاتم الانبیاء قویتر است و نه کشف ما از کشف اتم خاتم الانبیاء قویتر است. تمام عُلَما و دانشمندان عالم هم جمع بشوند هرگز ابن سیناها و محی الدین ها، از اولین و آخرین هرگز به قیاس با صاحب عصمت در نمی آیند، ببینید صاحب عصمت چه جوری در پیشگاه الهی زانو زدند و گفتند، چــــــــــــشـم.
استاد صمدی:راه امان ماندن از کل شَرّ
جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۲
  اصطلاح جناب مرحوم حاجی این است که فرمودند: (من بقاء شَرَّ لق لقه ای و قب قبه ای و ذب ذبه) اگر کسی از شر لق لق (زبان) ، قب قب(شکم) ، و ذب ذب ، در امان بماند این دیگر از کل شَر در امان می ماند . اول زبان و دوم شکم و سوم آلت تناسلی.    
تصویر
نبوت تشریعی و نبوت انبائى‏
دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۲
نبوت تشریعی و نبوت انبائى‏ بايد بين دو نبوت تشريعى و انبايى تفاوت و تميز قائل شد، زيرا نبوت تشريعى به رسول خاتم محمد صلّى اللّه عليه و آله خاتمه يافت پس حلال آن حضرت تا روز قيامت حلال است و حرام وى تا روز قيامت حرام است. امّا نبوت‏ انبايى‏ كه به نبوت عامه و نبوت تعريفى و نبوت مقامى نيز موسوم است هميشه تا ابد مستمر است و از اين سفره ابدى همه... ادامه مطلب...
 
دستور العمل نکاح (جماع) PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط مشکات ولایت   
جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۵۶

جماع

بدان که جماع کردن در فرج زن در وقتی که حائض باشد یا با خون نفاس باشد حرام است مکروه است جماع میان طلوع صبح تا طلوع آفتاب واز وقت فرورفتن آفتاب تا برطرف شدن

سرخی طرف مغرب.

جماع کردن از پهلو باد لقوه می آورد

جماع در حمام موجب نزول آب سیاه چشم می شود.

بول کن بعد از جماع ولو یک قطره.

اگر در حالت جماع زن بالا قرارگیرد بسیار بد است زیرا ممکن است ذکر ومثانه از فشار فواره کردن آب شهوت زخمی شوند ودور نیست که چیزی از طرف آلت زن به آلت

مرد راه یابد .

کسی که نیاز به مستراح رفتن دارد وباید خود را از شر ادرار ومدفوع رهایی دهد نباید قبل از تخلیه جماع کند.

در حال خسته شدن از ورزش با هر حرکتی خسته کننده جماع خوب نیست.

درحالی که انسان با واکنش روانی وبرو است مثلا ناراحت ویا عصبانی است جماع کردن خوب نیست .

انزالی که از ناحیه ی به زن چسبیدن یا بر پوست زن مالیدن حاصل آید نیز بی ضرر نیست.

جماع خوب واصولی آن است که آرزوی جماع به نهایت برسد یعنی زن ومرد زمانی جماع کنند که این میل در ایشان زیاد شده باشد نه اینکه از نگاه کردن به زن یا فکر

وخیال جماع خارش وسوزشی در آلت تناسلی مرد ایجاد شده واورا به جماع برانگیزاند بلکه باید به گونه ای باشد که زیاد جمع شدن آب پشت بر انسان فشار آورد ه

واورا به جماع کردن وادار کند.

شیخ رئیس بوعلی سینا در قانون می فرماید اگر کسی با شکم سیر وپر از غذا می خواهد جماع کند حداقل قبل از جماع مدتی حرکت کند که خوراک تا اندازه ای در

معده جای گیر شود وبه حالت شناور در نیاید بعد از جماع کردن هم تا می تواند زود بخوابد وزیاد بخوابد.

همچنین کسی که گرسنه است ومعده اش خالی از خوراک است جماع نکند که جماع به حالت گرسنگی بیشتر از جماع با شکم سیری زیان دارد زیرا جماع کردن با

شکم گرسنه موجب از بین رفتن گرمای طبیعی بدن وگداختگی در تن وسبب دق می شود .

افضل اوقات جماع زمانی است که شخص هضم اول ودوم را پشت سر گذاشته ودر اثنای هضم سوم است و آن هنگامی است که غذا در معده هضم شده ودارد از

معده سرازیر می شود که حدود سه یا چهار ساعتبعد از تناول غذا می باشد.

همچنین جماع کردن پس از اسهال وقی نمودن ضرر دارد وباید از آن اجتناب کرد.

کسی که بدنش بسیار بسیار گرم است یا زیاد احساس سرما می کند نباید جماع کند.

به طور کلی بهترین وقت جماع آن است که شخص به تجربه درمی یابد که در چه فاصله ای از زمان اگر جماع داشته باشد احساس سبکی واستراحت می کند و

هوسش جمع تر می شود آن مدت را به ذهن بسپارد وانجام جماع را بر حسب تجربه ی بدست آمده تنظیم کند چرا که افراط در جماع باعث بیماریهای بسیاری چون

ضعف دماغ وعصب ورعشه وتشنج وضعف قلب وضعف بصر وضعف معده می گردد.

جناب رسول الله (ص) می فرماید کراهت دارد این که مرد با زنش بیامیزد در حالی که قبل از آمیزش محتلم بوده باشد تا این که غسل کند از احتلامش پس اگر بدون

غسل آمیخت وبچه ای مجنون برای او آمدجز خود شخص دیگری را ملامت نکند.

در روایت است که همبستر نشدن با همسر بیش از چهار 4روز کراهت دارد وبیش از 4ماه گناه محسوب می شود وطرفین باید استغفار نمایند.

از آنجا که مبداء وسرچشمه بیشتر اختلافات زن ومرد در منزل ارضاء نشدن کامل یکی از طرفین ویا هردو طرف است لذا زن ومرد باید سعی نمایند همواره بر تمایلات

جنسی یکدیگرپاسخ مثبت داده وبر یکدیگر پشت نکنند .در روایات کثرت جماع مستحب شمرده شده شده واین عمل موجب محبت والفت بیشتر بین زن ومرد می

شود اما در عین حال باید توجه نمود که کثرت این عمل نباید به اندازهایی برسد که موجب ضعف قوای طرفین ویا عدم امتیاز ایشان از حیواناتی که صورت ملکه ی

شهوت هستند گردد حیواناتی چون خروس که صورت ملکه ی شهوت وشهوترانی می باشند.


 

 

 

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۱
 

نظرات  

 
+1 #2 پاسخ: دستور العمل نکاح (جماع)213 ۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۵:۵۱
ممنوت بزرگوارخیلی علمی وجالب بود
نقل قول
 
 
0 #1 omid6260 ۱۳۹۰-۰۹-۱۸ ۱۹:۴۲
جالب
نقل قول
 

اضافه‌ كردن نظر

کار برگرامی جهت ارسال نظرات بعد وارد کردن ایمیل خود لطفا پاسخ کد امنیتی را در کادر زیروارد کنید.
مثلا 25+5=30
شما فقط پاسخ را که عدد 30 باشد را وارد کنیدوسپس کلید ارسال را فعال کنید.


کد امنيتي
باز خوانی تصویر امنیتی

 

علامه حسن حسن زاده آملی

 

وبسایت هزارو یک کلمه مرکز نشر آثار حضرت علامه ذالفنون حسن حسن زاده آملی واستادفاضل کامل مکمل صمدی آملی

منوی تصویری

قبساتی از مشکات

 
 

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشکات ولایت می باشد.

طراحی و پیاده سازی: ملی سرور