نحوه ی حضور فلب درنماز:
   
 

رای گیری

سلام .حضور شمارا خیر مقدم میگوییم .كیفیت مطالب را چگونه ارزیابی می كنید؟
 

تقویم فارسی

 
يكشنبه
۱۳۹۴
شهریور
۸
 

آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز611
mod_vvisit_counterدیروز1236
mod_vvisit_counterاین هفته611
mod_vvisit_counterهفته گذشته9116
mod_vvisit_counterاین ماه40320
mod_vvisit_counterماه گذشته52394
mod_vvisit_counterکل بازدیدها1372016

در 20 دقیقه گذشته : 12
آی پی شما : 54.221.18.204
,
امروز : 08 شهریور 1394

 
 
شش حالت جسم
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۲
شش حالت جسم امير المؤ منان (عليه السلام ) فرمود: (( جسم را شش حال است : صحت ؛ مرض ؛ مرگ ؛ حيات ؛ خواب ؛ و بيدارى . و روح را نيز چنين است ؛ پس ‍ حياتش علم اوست ، و مرگش جهلش ، و مرضش شك است ، و صحتش ‍ يقين ، و خوابش غفلت اوست ، و بيدارى اش حفظ او )) . منبع:عيون مسائل نفس و شرح آن ، ج 1، ص 95.
بترسيد از آتش آخرت
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۱
بترسيد از آتش آخرت حضرت وصى (عليه السلام ) فرمود: (( اتقوا نارا حرها شديد و قعرها بعيد؛ از آتشى بپرهيزيد كه گرمايش شديد و گودى آن زياد است . )) ، علت اين كه آتش آنجا چنين است ؛ زيرا، آتش آخرت عارى از ماده و احكام طبيعى آن است و آتش طبيعت عايق مادى دارد كه از آن جلوگيرى مى كند تا اين كه به اوصاف نار اخروى نرسد. منبع:عيون مسائل نفس و شرح آن ، ج 2، ص 538
احاطه آخرت بر دنيا
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۷
  احاطه آخرت بر دنيا از حضرت وصى امير المومنين على (عليه السلام ) نقل شده كه فرمود: (( ان الدنيا فى الاخره و الاخره محيطه بالدنيا )) و سر سخن آن حضرت بيان شده است كه : جنت در آسمان و نار در زمين ، به چه معناست ، بر شما پوشيده نيست كه محل از اوصاف اجسام مادى است و آخرت از زمان و مكانت متعالى و برتر مى باشد؛ زيرا آخرت كامل بوده و از جنس دنيا نيست تا... ادامه مطلب...
تصویر
يخ را در آب حل نكنيد و نخوريد كه به اعصاب و مزاج سخت آسيب مى‏رساند
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
نكته 548 شيخ بزرگوار ابن سينا در قانون فرمايد: يخ را در آب حل نكنيد و نخوريد كه به اعصاب و مزاج سخت آسيب مى‏رساند و اگر در هنگام جوانى طبيعت بدن با او دفاع كند بالاخره پس از بالا آمدن سن، آن يخ كار خودش را مى‏كند و دست بردار نيست. و چون بخواهيد آب سرد بنوشيد آب را در جوار يخ‏ سرد كنيد منبع:هزار و یک نکته
مركب سالكان ارضى ذكر است و براق سالكان سماوى فكر است.
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۷
  مركب سالكان ارضى ذكر است و براق سالكان سماوى فكر است. بعض از اهل وحدت میگويند: كه سالكان بر دو قسم‏اند؛ قسمى ارضى و قسمى سماوى، يعنى قسمى سير و سلوك در ارض می‏كنند و بعض طيران و جولان در سما می‏كنند مركب سالكان ارضى ذكر است و براق سالكان سماوى فكر است.   منبع : هزار و یک نکته علامه حسن زاده آملی
تصویر
متن دروس معرفت نفس علامه عارف حسن حسن زاده آملی
يكشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۳
دروس معرفت نفس علامه عارف حسن حسن زاده آملی برای مشاهده متن اثر بر روی لینک زیر کلیک نمائید مشاهده متن اثر
تصویر
متن کلاس شرح دروس معرفت نفس استاد صمدی از این پس در مشکات ولایت
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۲
بسم الله الرحمن الرحیم به اطلاع عزیزان میرساند: ((به درخواست مکرر کابران نسبت به درج متن شرح کتاب معرفت نفس علامه ذالفنون توسط استاد فاضل کامل مکمل صمدی آملی در نظر داریم روزانه یک پست از شرح مبحث ذکر شده بپردازیم  در سایت مشکات ولایت)) . توسط دوست عزیز وارجمند آقای جواد رضائیان الحق وانصاف  که مدتها به تلاش وهمت بالای  برای ترویج فهم خطاب... ادامه مطلب...
 
نحوه ی حضور فلب درنماز: PDF چاپ نامه الکترونیک
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط ابراهیم صباغی   
سه شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۳۱

بسم الله الرحمن الرحیم

نحوه ی حضور فلب درنماز:
وقتی برای نمازفراغت یافتی قلبت راحاضرکن وآن راازوساوس تفریغ نما،وببین درپیشگاه چه کسی می ایستی ،وباچه کسی مناجات می کنی ،وشرم داشته باش ازاینکه بامولایت بادل غافل وسینه ای که به وساوس دنیاوخبائث شهوات پیچیده شده است مناجات نمایی،وبدان که اوبرسریرت وباطن تو آگاهی دارد،به قلب توناظراست.وهمانان نمازت رابه مقدارخشوع وتواضغوتضرعّ تومی پذیرد.وخدای رادرنمازت به نحوی عبادت کن که گویااورامی بینی،که اگر تواورانمی بینی،پس اوتوراحتماًمی بیند.پس اگرقلب توبه این حضوربه جهت کوتاهی درمعرفت به جلال خداوندی حضورندارد،پس فرض کن که یک مردمحترمی ازچهره های اهل منزل تو داردتورا نگاه می کندکه تابداندچگونه نمازمی خوانی،پس دراین هنگام قلب خودراحاضرکن،وجوارح خودراآرام کن آنگاه به خودت مراجعه بنما ومی گویی آیاازآفریدگار وآقایت شرم نمی داری وقتی فرض کردی که یک بنده ی ذلیلی ازبندگان پروردگارت برتوآگاهی داردکه آن بنده ضرر ونفع تورابرعهده ندارد،جوارح تو خاشع شدبرای آن بنده خدا،وصدایت نیکوگشت؟!
سپس تومی دانی که او برتواطلاع داردوحالیکه درمقابل عظمت خدایت خشوع نمی نمایی،آیاآن خدای توازاین بنده ای ازبندگانش نزدتوکمتراست؟پس طغیان وسرکشی توچقدرشدید است وچقدرنادانی تو زیاداست؟!وچقدردشمنی توباخودت زیاد است؟!پس قلب خودرابه دین حیله وروش معالجه کن،امید می رودکه این قلب باتودرنمازحضورپیداکند،زیرا برای توازنمازت جزبه همان مقدارکه تعقّل وحضور داری نمی باشد،واماآن مقدارازنمازراکه باغفلت بسربردی به سوی استغفاررو بیاور،که به استغفاروتکفیرنفس محتاج ترمی باشی.
راه نجات.ترجمه:داودصمدی آملی.مـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــتشکات ولایت.

 

 

اضافه‌ كردن نظر

کار برگرامی جهت ارسال نظرات بعد وارد کردن ایمیل خود لطفا پاسخ کد امنیتی را در کادر زیروارد کنید.
مثلا 25+5=30
شما فقط پاسخ را که عدد 30 باشد را وارد کنیدوسپس کلید ارسال را فعال کنید.


کد امنيتي
باز خوانی تصویر امنیتی

 

علامه حسن حسن زاده آملی

 

وبسایت هزارو یک کلمه مرکز نشر آثار حضرت علامه ذالفنون حسن حسن زاده آملی واستادفاضل کامل مکمل صمدی آملی

منوی تصویری

قبساتی از مشکات

 
 

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشکات ولایت می باشد.

طراحی و پیاده سازی: ملی سرور