نظر حضرت علامه حسن زاده آملی در باره حضرت استاد صمدی آملی
   
 

تقویم فارسی

 
دوشنبه
۱۳۹۳
دی
۱
 

آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز1391
mod_vvisit_counterدیروز1629
mod_vvisit_counterاین هفته3020
mod_vvisit_counterهفته گذشته11213
mod_vvisit_counterاین ماه38156
mod_vvisit_counterماه گذشته52308
mod_vvisit_counterکل بازدیدها1027621

در 20 دقیقه گذشته : 33
آی پی شما : 54.167.174.90
,
امروز : 01 دی 1393

 
 
علامه حسن حسن زاده آملی: تو تنهایی
يكشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۳
در هر جا و با هر کس توئی و کسی با تو نیست با تنها چنانی که تنهایی خلاصه اینکه بقول خواجه حافظ: سرا خالی است از بیگانه می نوش         که جز تو نیست ای مرد یگانه. _ فراموشی موریانه دانش است. منبع، هزار و یک نکته استاد علامه حسن حسن زاده آملی
تصویر
نمایشگاهی تجسمی روایی محرم کاری از مشکات ولایت به روایت تصویر
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۴
           
تصویر
جلسات خبر.سخنرانی حضرت استاد صمدی آملی در مشهد مقدس
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۵
/     جلسات سخنرانی حضرت استاد صمدی آملی در مشهد مقدس   زمان: از یکشنبه 28 صفر (30 آذر 93) الی پنج شنبه 2 ربیع الاول (4 دی 93) مکان: مشهد، حسینیه قزوینیها ساعت: 8 صبح
تصویر
نبوت تشریعی و نبوت انبائى‏
دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۲
نبوت تشریعی و نبوت انبائى‏ بايد بين دو نبوت تشريعى و انبايى تفاوت و تميز قائل شد، زيرا نبوت تشريعى به رسول خاتم محمد صلّى اللّه عليه و آله خاتمه يافت پس حلال آن حضرت تا روز قيامت حلال است و حرام وى تا روز قيامت حرام است. امّا نبوت‏ انبايى‏ كه به نبوت عامه و نبوت تعريفى و نبوت مقامى نيز موسوم است هميشه تا ابد مستمر است و از اين سفره ابدى همه... ادامه مطلب...
 
نظر حضرت علامه حسن زاده آملی در باره حضرت استاد صمدی آملی PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط مشکات ولایت   
چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۵۵

نظر حضرت علامه حسن زاده آملی در مورد حضرت استاد صمدی آملی

علامه حسن زاده آملی:الانه که یه بزرگواری ُزحمت کشیده ای -تحصیل کرده ای-حرف شنیده ای-خون دل خورده ای-زبان فهمی به نام جناب آقای صمدی پیدا شد در میان شما ،خودش را وقف شما کرد،عزیزان من قدر بدانید شهد الله

منبع:سخنرانی ضبط شده علامه حسن زاده-دی وی دی سخنرانی های ایشان.بخش بیانات.

علامه حسن زاده آملی:الحمدلله رب العالمین. خدا را بر این ارتباط ،اتحاد ،بر این وحدت بر این یگانگی شاکریم. الهی شکر. سیماها انسانی. خانوم ها فاطمی. آقایان علوی.الهی شکر. الحمدلله رب العالمین. بنده این موهبت الهی را باید به عزیزم. به تاج سرم.روحانی زحمت کشیده فاضل خدوم دین و متدینین جناب اقای حجت الاسلام و المسلمین صمدی عزیزم تبریک عرض کنم. تقدیر بنمایم. ما خیر و سعادت شما را میخواهیم. الان که این چند مدت که در محضر ایشون هستید که ضرر نکردید. میبینید که همش نور علی نور.بیان ما. مسیر ما. راه ما. هدف ما این است. روحانیت اصیل خواهان سعادت شما هستند. تکلیف ماهست. و این بزرگوار هم به تکلیف ایمانی و اسلامی و روحانیش دارد انجام وظیفه میکند. خداوند بر توفیقات جناب ایشون و هرکسانی که در مسیبر ایشون هستند به ایده مقدس الهی ایشون هستند موفق و موید بدارد ان شا الله تعالی. همینطور باشید خیلی خوبید و بهتر از این باید بشوید...

منبع:سخنرانی ضبط شده علامه حسن زاده-دی وی دی سخنرانی های ایشان.بخش بیانات:(تراک350)

علامه حسن زاده آملی:خداوند بر توفیقات شما بیفزاید ان شا الله تعالی.من عزت و سعادت شما را مسئلت دارم.از عزیز خودم،جناب فاضل فرزانه ،جناب حجت الاسلام آقای حاج آقای صمدی کمال تقدیر و تشکر را دارم که الحمدلله رب العالمین در مسیر انبیاءقدم نهاد در راه اعلای کلمه طیبه لا اله الا الله هست. ما وظیفه مان انسان سازی است.به تبعیت از سروران دین خودمان به تبعیت از پیغمبر و آل پیغمبر.که الحمدلله این عزیز من هم به این نعمت عظمی متنعم هست و این توفیق رفیقش شد.ما در راه احیاء نفوس مردم هستیم.ما خواهانیم که مدینه ،مدینه فاضله بشود. اجتماعاتمان الهی بوده باشد...

منبع:سخنرانی ضبط شده حضرت علامه حسن زاده آملی-دی وی دی سخنرانیهای ایشان.بخش بیانات(تراک ۳۷۰)

علامه حسن زاده آملی:مسجد و حسینه کلاس اکابره. منبر کلاس اکابره.الحمدلله رب العالمین.والله خیلی از عزیزم حضرت آقای صمدی {متشکرم}.چقدر تقدیر کنم که کلاس های خوبی تشکیل دادند.الهی شکر. موفق باشید. شما ها بروید از محضرشون استفاده کنید ان شا الله تعالی.خداوند ایشان را ،امثالشان را،همه روحیانیان را موفق و موید بدارد برای احیای نفوس مردم.الم یاتکم فیها نذیر...

منبع:سخنرانی ضبط شده علامه حسن زاده-دی وی دی سخنرانی های ایشان-بخش بیانات(شماره تراک:۳۵۹)

علامه حسن زاده آملی:...علم محترم است.به حق پیغمبر و آل پیغمبر عاقبت به خیر بوده باشید. عزیز من (آقای صمدی )، حالا به حمد الله شجره مثمره شدند الحمدلله.و بحمدلله در شهرستان ها (مشغولند)شکر میکنیم خدا را. خیلی از آقایان حدود 33 قم ما و حدود  14 سال تهرانمان، الحمدلله نهالهایی به ثمر رسیدند حالا مثمرند ،میوه ده اند .از آن جمله جناب آقای صمدی عزیز من. الهی شکر .ذلک فضل الله یوتیه من یشاء.
ما بر این نعمت شاکریم. از این آقایان استفاده بفرمایید.آقایان شهرتان. عزیزان هستند الحمدلله.محضرشون استفاده کنید.خودتان را دریابید.وقف شما هستند. برای شما هستند.بهره مند بوده باشید.ما آقایان در خدمت شماییم...
رسول الله به امیر المومنین فرمود یک نفر اگر به دست تو احیا شود بهتر است برای تو از آنچه آفتاب بر آن میتابد بهتر است...

منیع:سخنرانیهای ضبط شده حضرت علامه حسن زاده-دی وی سخنان ایشان-بخش بیانات

علامه حسن زاده آملی:این عزیز ما قابل است.جناب حجت الاسلام صمدی عزیز.قابل است که مربی باشه.بذر افشانی کنه.امام امیر المومنین تعبیری دارد به شاگرد کاملش کمیل.در آنجا بیانی دارد.اگر آن حرف را توسعه بدهیم به این میرسیم که علما برزگرند.کشاورزند.بذرشان معارفه.حقایق قرآنه.آیاته.اخباره.مزرعشان جانهای مستعد است.دلهای من و شماست.و این بزرگوار شایستگی دارد که در مزرعه دل های مستعد الحمدلله بذر افشانی کند.خیر ببینید.از محضرشون استفاده کنید.ایشون هم انسان الهی اند الحمدلله رب العالمین.الحمدلله رب العالمین.مایه مباهات ماست.افتخار میکنیم.حرف بشنوید.خیر شما را میخوان.سعادت شما را مسالت میکنند.کارمان عزیزان بذر افشانی است.حالا این روحانی بزرگوار جلیل القدر خودش را به خوبی وقف این مردم کرد.خداوند بر توفیقاتش بیفزاید ان شا الله تعالی.الحمدلله.الحمدلله.ذلک فضل الله یوتیه من یشاء.تا کور شود هر آنکه نتواند دید.خداوند به شما توفیق کسب معارف بیش از پیش عطا بفرماید.ان شا الله تعالی...
...ما کمال تقدیر و تشکر را از عزیز خودمون،دانشمند عزیزمون،که در پی انسان سازی است (داریم)الحمدلله.کار آخوند همینه...
الحمدلله که ایشون موفقند و مویدند و الحمدلله که شما مستعدید...

منبع:سخنرانی های ضبط شده حضرت علامه.دی وی سخنرانی های ایشان.بخش بیانات(شماره تراک:۳۵۶)


علامه حسن زاده آملی:... چقدر این جلسه ما روحانیه.من گزاف عرض نمیکنم.خیلی خوشحالم.شاداب.شادان.خیلی روحانی.خیلی جوانان خوب.عزیزان خوب.فرزندان خوب.خیلی خوب. الهی شکر.خوب آقا.جناب آقای صمدی، خیر ببینی ان شا الله.آفرین.الحمدلله رب العالمین.بنده هم در حدود 25 سال در آمل همین برنامه آقا(صمدی ) را داشتم.هر وقت حوزه ما تهران ،قم، تعطیل میشد می آمدم آمل.محرم ها.ماه رمضان ها.تابستان ها،آمل بودم.سه تا جلسه درس و بحث و گفت و شنید و اینا بود.
خیلی تور انداختیم.خیلی هم ناز نفوس مستعده را هم میکشیدیم.ضرر نکردیم.

اما الحمدلله مثل اینکه حضرت آقای صمدی موفق تر از بنده هستند.الحمدلله تعالی.الهی شکر.ما حسودیمون نمیشه.شکر میکنیم خدا را.چه بسیار خوب.الحمدلله رب العالمین.خیر ببینید.خیلی مرا خوشحال فرمودید.شما را میبینم بسیار روحیه گرفتم.انبساطی به من دست داد.بله.الهی شکر...
این ها (خاکی ها)شما را نمیبینند؟این شیران الهی را،این اولیا الله را،این مالک اشتر ها را،این مظاهر حضرت صدیقه طاهره را،این مظاهر حضرت زینب کبری را،چه میگویند (این خاکی ها).دیروز بنده خدایی برایم زنگ زد...

منبع:سخنرانی های ضبط شده حضرت علامه.دی وی سخنرانی های ایشان.بخش بیانات(شماره تراک:۳۵۰)

علامه حسن زاده آملی:این عزیز(استاد صمدی)از روحانیون واقعی ما هستند....انسان بزرگوار.روحانی شریف.از مدرسین حوزه.پاک.پاکیزه.خوب.خوش.جناب حجت الاسلام حاجی آقای صمدی...
دلمون به این بزرگوار آرمیده.به حقیقت عرض میکنیم...

منبع:سخنرانی ضبط شده علامه حسن زاده-دی وی دی سخنرانی های ایشان(تراک360)

علامه حسن زاده آملی:الحمدلله اکثر افراد محفل عرشی ما را جوانان تشکیل داده اند.الهی شکر.الحمدلله.عزیز من.معلم نفوس.مربی نفوس.جناب صمدی عزیزم.آفرین بر شما.آفرین بر شما.هنیئا لکم.گوارا باد شما را .بنده خودم 25 سال در این شهرستان این برنامه را داشتم.با چه خون دل.الحمدلله بزرگوارانی,عزیزانی ندای ما را لبیک گفتند.سه جلسه درس و بحث داشتیم.در خدمتشون بودیم.هر وقت حوزه های تهران و قم تعطیل میشد آن روز فردایش اینجا در خدمت عزیزانم بودم...
چندین کتاب بنده بنده هر وقت در آمل می آمدم درس و بحث داشتم،آن کتاب ها را در همین آمل مینوشتم و برای عزیزانم میگفتم و آن ها مینوشتند.چندتایش به چاپ رسیده. پنج شش تا به چاپ رسیده. چند تا هم هنوز در دست چاپ قرار نگرفته...
نفوس مستعدند.مردم خواهانند.فطرت مردم بر توحید است بر علم دوستی است.بر ترقی و تعالی است.
عزیزان من.آقایان من.سروران.خواهران.مپندارید کسی از روحانی واقعی برای شما دلسوزتر باشد.ما خیر شما را میخواهیم...
قدر این مجالستان را بدانید.قدر این روحانیانتان را بدانید...
منبر و مسجد کلاس اکابره.کلاسهای اکابرتان را قدر بدانید.من از عزیز خودم جناب آقای صمدی خودم خیلی تقدیر میکنم.الحمدلله...
منبع:سخنرانی ضبط شده علامه حسن زاده-دی وی دی سخنرانی های ایشان(تراک 357)

علامه حسن زاده آملی:...پول منبر من با کیه؟کی میده؟حاجی آقای صمدی میده؟بانی ایشون بودن.باعث ایشون بودن.بسیار خوب.خداوند شما را موید بدارد.عزیزم را،جناب حجت الاسلام حاجی آقای صمدی را.الحمدلله خیلی مویدند.کار ما اینه.کار آخوندی اینه.باید مربی نفوس مستعده بوده باشند.الحمدلله این عزیزم، سرورم،تاج سرم بحمدالله خیلی خوب موید است.موفق است.الهی شکر.تخم هایی که شهوتی نبود-بر او جز قیامتی نبود...
عزیز من، بیش از پیش موید بوده باشید.الحمدلله این تخم ها،این بذرهای معارف همه میشوند شجره طیبه طوبی اصلها ثابت و فرعها فی السماء.هم شما(استاد صمدی) بهره مندید هم این عزیزان،برادران و خواهران(شاگردان حضرت استاد)...

منبع:سخنرانی ضبط شده علامه حسن زاده-دی وی دی سخنرانی های ایشان(تراک371)




تقریظ حضرت علامه حسن زاده آملی در مورد استاد صمدی آملی
در کتاب ماثر آثار

تالیف منیف «مآثر آثار » که لب لباب چندین صحف نوری  مطبوع این کمترین به عناوین لطایف است ، به سعی و اهتمام دانشمند گرامی جناب حجةالاسلام آقای داود صمدی آملی ـایده الله سبحانه بالقاءاته السبّوحیّه ـ در ضمن موضوعاتی خاص، تدوین و تنظیم شده است .

انجاز چنین اثر قیم از مثل ایشان متوقع است که سالیانی در محاضر درس و بحثم به دقت نظر و حسن رویّت و تحلّیبه منقبتین علم و عمل او اعتماد دارم . و به حمد لله ـ تعالی شانه ـ خود اکنون عهده دار تعلیم و تدریس و افاضه ی معارف به نفوس مستعده است .


مرجوّ اینکه این صحیفه ی بسیار گرانقدر عِلقی نفیس و اثری موثَر و موثِّر در صفحه ی روزگار ماندنی و خواندنی به یادگار باقی و برقرار باشد . قوله تعالی شانه:«انا لا نضیع اجر من احسن عملاً»



حسن حسن زاده آملی1375/1/31هجری شمسی

 

آخرین به روز رسانی در شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۲
 

نظرات  

 
+1 #38 پاسخ: نظر حضرت علامه حسن زاده آملی در باره حضرت استاد صمدی آملیسهیل ۱۳۹۳-۰۲-۱۶ ۱۸:۴۱
بسم الله الرّحمن الرّحیم
مرا اينگونه حالات است بسيار...
نيارم گفتنش از بيم جاهل...
انشاالله رسول خدا حضرت محمد مصطفي (ص) و آقا جان اميرالمومنين علي (ع) ما و کساني که در دروس الهي کج فهم هستيم را به صراط مستقيم بکشانند و ما هم رونده خوبي باشيم...
و توصيه بنده حقير به دوستان و سروران خودم که در زندگي شخصي خود سعي داشته باشيم که اگر احساس کرديم در کسي نقص وجود دارد اول به خودمان شک کنيم زيرا ما هنوز خودمان داراي خطا و اشکالاتي هستيم و و اجازه قياس را نداريم... حال اگر پي برديم که خدايي نکرده اشکال از شخص مقابل است بياييم اشکال را برطرف کنيم نه اینکه اینطور شود و ادب مان را به حراج بگذاریم...
والحمدلله ربّ العالمین
نقل قول
 
 
+8 #37 مهرداد رضایی خلخالی ۱۳۹۲-۰۳-۲۷ ۱۷:۴۴
از این که نظر مبارک حضرت علامه دهر اعنی آیت الله العظمی حسن زاده آملی روحی له الفدا را در مورد آقا ومولایم،شکارچی نفسم حضرت آیت الله داود صمدی آملی متع الله بطول بقائه الشریف در وب سایتتان مرقوم ومکتوب نمودید کمال شکر را دارم که اجر حامی عالم با حامی عالم اعنی جناب م ح م د صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.
نقل قول
 
 
+7 #36 هزارو یک کلمه ۱۳۹۲-۰۱-۰۶ ۱۰:۵۱
مدتی است که سایتهایی که اساسا با فلسفه وعرفان ذوقی مشکل ژنتیکی دارند سعی داشتندمیان گروهی از ارادت مندان حضرت علامه حسن زاده آملی که به سفارش خود آن جناب با به محضر استاد صمدی ودروسشان مرتبط شده اند فاصله بیندازند.
وعقل سفیانی وعمویشان آنقدر قدرت داشته که بین ارادت مندان استاد ومدیان تمیز بدهد.
یک ارشاره اجمالی به موضوعاتی که موجب شده تا آقایان در قالب آن خباثت هایی نفسانیشان را درآن ظهور دهند موضوع دروس طهارت بوده.
که به نقل از استاد که دشمنان امام حسین بهشتی اند.چراکه اینها اگر فرداقیامت احتجاج کنند وبه امام بگویند که اگر ما تورا شهید نمیکردیم اینقدر شیعه امروز با شما محشور میشدند؟.
چقدر محبان شما به توسط مصیبتی که به شما وارد کردیم سعادت مند شدند؟ ودیگر از این دست مطالب.
وآقایان بهانه ای داشته
یک برکه ای نوشته اند وبه محضر علامه برده اند.
به این مضمون :
عدهای از شاکردان گذشته شما در درس بحث مدعی شده اند که یزید و قاتلان سید الشهدابهشتی اند.و این ادعا را به شما استناد داده اند .
چند سوال از شما وکاربران سایت میپم.
1-اینها چرا متن نامه ای که به علامه داده اند منتشر نکرده اند.
2-آیا اسم استاد صمدی در نامه ایشان برده شده؟
3-استاد صمدی در آن زمان گجا بوده اند؟
4- نامه توسط کی خوانده شده و علامه جواب داده اند؟
5-بعد از اینکه علامه فهمیده اند که نامه ای که نوشته شده مربوط به استاد صمدی بوده چه کرده؟
ما متن جواب نامه علامه را داریم که بدین مضمون

بسم الله الرحمن الرحیم
این متمسک به ذیل ولایت امام امیرالمومنین علی‌بن ابی‌طالب و حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا و اولاد طاهرینشان علیهم السلام با اعلام برائت و بیزاری از قاطبه دشمنان، معاندان و غاصبان حقوق حقه اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین معروض می‌دارد:

شنیده ام برخی از کسانی که در درس و بحثهای حقیر حضور پیدا کرده‌اند، بر اثر عدم تلقی صحیح مطالب و خلط مباحث برداشت‌های ناصحیح خود را که مخالف با حقایق دین مبین اسلام و اقتضائات تولی و تبری است من جمله در تعریف بهشتیان به من نسبت داده‌‌اند، از این روی صریحا اعلام می‌کنم این گونه نسبت‌ها به حقیر ربطی نداشته و ندارد.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
پاسخ سوال چهارم را ما میدهیم علامه بعد شنیده اند که حضرات برعلیه استاد توتعه کرده اند . شخصا به دیدار استاد رفته اند و از ایشان خواستند تا در یکی از خیابانها شلوغ قم قدمی بزنند.
واینکارراکرده اند.
این عمل علامه به چه معنا بوده؟
نقل قول
 
 
+4 #35 هیچ ۱۳۹۱-۰۸-۰۹ ۰۸:۳۹
سلام و صلوات و سلامتی م ح م د قائم عج الله تعالی فرجه الشریف
واقعا عالیه تشکر اجرتان با ولی العارفین
بعضی ها که متاسفانه نرفته اند و ندیدند و انکار میکنند مقصر نیستند مشکل از ماست که نمیتوانیم گوشه ای از مسیر ولایت تامه انسان کامل را به انان نشان دهیم
نقل قول
 
 
-25 #34 ............ ۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۶:۲۴
جمع کنید این مذخرفات رو ....... شما همتون توی توهم و جهل و خرافه اید!
نقل قول
 
 
+7 #33 محمد جواد ادقي ۱۳۹۱-۰۵-۱۹ ۰۱:۲۴
تشكر از زحمات شما
نقل قول
 
 
+7 #32 جــــــــــــامانده ۱۳۹۱-۰۴-۲۷ ۱۷:۴۳
سلام سید
این روایت «عرفائهم کذبه» را از کجا آوردی ؟
منبع ؟؟؟؟
لطف کن.
نقل قول
 
 
+6 #31 میثاق ۱۳۹۱-۰۴-۲۶ ۲۰:۱۸
در ادامه بحث به روایتی نقل شده :امام باقر و امام صادق (ع) در کتاب
شيخ صدوق، کمال الدين، ص 333
«هردانشي که از غير خانواده ي عصمت گرفته شود، باطل است» میپرداختیم .
ما که متن عربی روایت را ندیده ایم. که روشن شود معادل فارسی متن عربی همان دانش است یا نه . حالافرض میکنیم. که معادل لفظ عربی اش همان دانش است.
وسوالی که مطرح میشود .اینست که فرمودند هر دانشی. اطلاق تاکید هم دارد.
هردانشی که از غیرخانواده عصمت گرفته شود باطل است.
عجب روایتی!
اما قبل از اینکه راجع به معرفت واقعی عرایضی را تقدیم بداریم باید بگوئیم که بزرگان اهل حکمت و عرفان، معرفت و شناخت را به دو بخش معرفت فکری و معرفت شهودی تقسیم کرده اند.
عزیزان برای تحقیق در این موضوع می توانند به لطیفه ی چهل و پنجم جلد اول مآثر آثار مراجعه نموده و مطالبی که از کتابهای حضرت آقا در آنجا جمع آوری شده مورد استفاده قرار دهند.
«علم به شیء بر دو گونه است: یکی فکری است، و دیگر شهودی که به معرفت فکری و شهودی نیز تعبیر کنند. معرفت فکری همان علم به شیء از راه برهان منطقی است. مرکب را از راه تحصیل معرفت به اجزایش خواه ماده و صورت خارجی، و خواه ماده و صورت ذهنی که عبارت از جنس و فصل است می توان شناخت،
سوال من از این بنده خدا اینه. با این حساب اینهمه علم یا همان دانش فکر یاز علم پزشکی گرفته . تا صنعت. از نانو تکنولوژیتا سلولهای بنیادی. ازهواوفضاتا ومیلیونها دانش دیگر همه باطل است؟
سوال .مگر دانش علم عالم به معلومات نیست؟
مگر شما علمتان به غیر معلومات ومدرکات است؟ویا اینکه علم عالم که همان دانش اوست به غیر معلوم تعلق میگیرد؟ک
اگر دانش اوباطل است پس باید بگوید معلومات که خالقش حق متعال است به باطل خلق کرده است. درصورتیکه اینهمه آیات در باطل نبودن نظام هستی در قرآن آمده. آیا این نه بخاطر آنکه علم عالم به باطل ومعدوم تعلق نمیگیرد.
پس بدان غرض معصوم از دانش علوم کسبی نیست.فتدبر
این شده روایت آقایان.
نقل دیگرش آن است که عرفان وفلسفه مگر علمش به غیر هستی اشیاء است؟ویا چیستی موجودات است.
چطور شده که یک دانشمند علوم کسبی به سر یکی از آن هزاران اسرا موجودات پی برده تازه اونم به مقدار فراخور فهمش . به به چه چه میکنید و انگشت حیرت در دهان میکنید.شما در اون لحظه نمی توانیداین روایت رو به خاطر بیاورید که حرف وعلمش باطل است.؟دوست عزیز روایت فهم نیستیم .یکی هم بیاد بگه بابا دارین اشتباه میکنید.....الله اعلم.
الفاظ فهمی خودش فنی دارد . مشکل است .روایت فهمی را چه عرض کنیم.!!!
تازه شاکردان مکتب این حضرات سره سفری علم کسبی عارف نشسته اند نه معرفت شهودی. همانطور یک طلبه برای درس حوزوی خود به حوزه میرود ویا یک دانشجو در دانشگاه.باحساب شما تمام علوم کسبی باطل است. وباید بساط کسب علم ودانش را جمع کرد؟ که باطل است؟
بله؟؟؟!!!
متن نظر ایشان:
سلام یادمان نرود اهل بیت همواره داد زده اند در مورد آخر الزمان که :
((عرفائهم کذبه یعنی عارفانشان دروغ گویند حاتل کدام یکی باید تشخیص داد از فاصله شان با سیره اهل بیت.
امام حسن عسکری فرمود:ر
علمای آخرالزمان به خاطر غلو و زیاده روی در محبت دشمنان ما خودشان بدترین خلایق زیر گنبد خضرا هستند.
خود را از راهزنان راه اهل بیت حفظ کنیم
هر باطلی کمی از حق را دارد هیچ باطلی دروغ محض نیست .پس مواظب باشیم با حق نسبی ایمان قطعی ما را نگیر ند))
ادامه دارد..........
نقل قول
 
 
0 #30 جــــــــــــامانده ۱۳۹۱-۰۴-۲۶ ۱۷:۰۹
سلام میثاق جان
«حالت» چطوره؟همچنان در عبادت کسب وکاربه دنبال روزی حلال می گردم و سعی بر آن دارم که همین نوع عبادتم بهترین ریاضتم باشد.در باب علوم کسبی واکتسابی وبعضاٌتفاوت
علم دانشمند وعلم صاحبان عصمت مطالب خوبی پیاده کردید.
انشاء الله در فرصتی مناسبتربیشتر از شما بهره مند میشویم.ومشتاق ادامه بحث شما هستم.خداوند برتوفیقات شما بی افزاید.
نقل قول
 
 
0 #29 میثاق ۱۳۹۱-۰۴-۲۶ ۰۱:۴۹
سلامعیکم
اقای جامانده وعزیزانی که خواننده این متن هستید. سوالی برایم پیش آمده چراایقدرقلم فرسایی ؟ بخاطر چیه؟
آیا میخواهید آقای صمدی بستاید.؟ ویامهر تائید بر ارادت خود بزنیی؟.یا اینکه ارادت وحب مریدی خود را با بیانات استادشان علامه حسن زاده اثبات کنید. ؟
(نظر علامه حسن زاده آملی در باره استاد صمدی)چه ارتباطی با شما دارد.؟
شایدهم برای بعضی از کاربران این سایت سوال مطرح شود که این مطالب در بخش نظرات چه ارتباطی با عنوان دارد.
من نمی دانم آیا برای مدیران سایت هم این سوال مطرح شده یاخیر.
وشاید دوستانی باشند .بگویند طرف خودش سوال مطرح میکند، وخودش هم پاسخ میدهد! این سوالات مطرح شده درواقع منبعث ازبخشی سوالاتی هستند که در بسیاری از سایتها ووب سایتها مطرح شده ،وپاسخهاییدقیق وجامعهای داده نشده!.که اوحدی منتقدین قانع شوند. البته دوستانی نظر دادندن ولی پاسخ قوی نبوده.
بگذارید اول پاسخ آقای جا مانده را بدهم بعد به این سوالات پاسخ بدیم.
(((شکر خدارا که بیان شیوایتان این حقیر را فهماندکه انسان وارسته ای هستید .الحمدلله گرم وسرد چشیده روزگاریدومی شود به شما تکیه داد.سعادتی است که قضای الهی نصیبمان کرد تابا چون شما آقای هم پیاله شویم))
دوست عزیز بهتر بفرمایید شکر خدا آدم وابسته ای هستید اینگونه خوشحال تر میشدم.آدمهای ضعیف همیشه بدنبال یک قوی میگردنند . تا بتوانند. به او تکیه کنند.ما ضعیفتر از آنیم که که به ما تکیه کنید. بازهم مننون که به ما لطف داری به عنوان سخن ران نه سخن چش.
اما بعد
انسان ضعیف النفس طبعا انسان قوی رادوست دارد. دوستی او بخاطرآن است که تا بقایش را در مصیر انسانی حفظ کند .
این اصلی است در داروجود. پاسخ به این سوال خودبه خود جواب داده میشود .که چرا انسانها به دین تکیه میدهند؟این بخاطر حفظ کرامت انسانی است. دین شرط حفظ کرمت انسانی وکمال وسعادت اوست .
وپر واضح است که اگر
کسی به دین ما جسارتی کند منفعل میشویم.انفعال ما نه مطلقا بخاطر دین باشد بلکه به خاطر خودمان است . که هردینی صاحبی دارد و صاحب آن همان جاعل آن است، که هماناحق متعال دینش را بصورت انسان کامل جعل کرده{که همان برنامه انسان سازی است }
که در صحف اعظم فرمود :"انی جاعل فی الارض خلیفه"که خلیفه باید به صفت مستخلف باشد. که این خلیفه بدونه دین فرستاده نشده .
وروشن است که ما قادر نیستیم به تنهایی به دین خدا تکیه کنیم . حتما باید یک دین دار حقیقی باشد من وشمارا در کنار دین الهی حفظ کند تا نیافتیم.
خیلیها بر این اعتقاد اشکال میگیرند. که شما چراما مستقیم از اهل بیت نمیگیرید. به بقول آن عالم ........ : اینها هم کشک است فقط قرآن وروایت. پاسخ این اشکال جای توضیح وتفصیل بسیار میطلبد. آنچه در این قالب میتوان عرض کرد این است که. اعتقاد ما براین است که اهل بیت شجره طیبه اند .که لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ .مس در تمام مراتب از جسم تا عقل.که کسی کمی دروجودش نا خالصی داشته باشد مطلقا به معرفتشان نمیرسند. وبحق در طریقشان قرار نمیگیرند.اونهایی که مدیی هستند.که چنین چیزی ممکن است . به اعتقاد یقینی من. به غیر اولیاءالله {کلاًوهم است خیال. به حقیقت نرسیده اند .و ره افسانه زدند.در این باب سخن بسیار است..
لذا اولیاء الله وشهدا اعنی میوهای این شجره طیبه هستند. باید به واسطه شان که علت معده اند . به سر ولایت رسید.
تا اهل ولایت شد.اهل بیت به مقدا شان نفوس حقایق تلقی میکنند. نه به مقدار فهمشان.شاید مصداقش در روایت خلاف این به نظر برسد.اما با تدبر به صدق عرایضم خواهند رسید.
اگر کسی مخالف بااین اعتقاد است اهل بیت را تنزل داده جان برادر.وحد وجودی بریش قائل شده.مگر اهل بیت غیر ازقرآن وقرآن غیراز اهل بیت است؟مگر قرآن فقط در حد فهم مرد تنزل یافت ؟
دوستی روایتی در رد این بزرگان نقل کرد واستدلال آورده که این طریق کذب است. واز معصومی روایتی نقل کرده :امام باقر و امام صادق (ع) نقل است:
شيخ صدوق، کمال الدين، ص 333
«هردانشي که از غير خانواده ي عصمت گرفته شود، باطل است»
در پاسخ به این دوست عرض میکنم چه کسی لفظ دانش را براین روایت استمال کرد.؟ما قائل به دانشمند بودن اهل بیمیت عصمت وطهارت نیسیم. مطلقا. دا نشمند علمش کسبی است واکتسابی صغرا کبری دارد نتیجه. دانش او وفهم به معلوم.به مقدار تدبر اوست.
ظرفیت وجودی او.ما علم اهل بیت را علم حضوری وشهودی میدانیم که
«اذاشاؤوان علمواعلمواواذاش اؤواأ ن عَمِلواعَمِلوا»
علم اهل بیت دانش نیست حکمت است. بدبختانه متن فارسی این روایت را در یکی از سایتهای رسمی گرفته!نکته قابل توجه آنکه ما در ائمه اطهار علیه السلام قائل به علم فکری نیستیم ((استدلال ما از مدد جستن از امثال حضرت علامه حسن زاده و حضرت استاد صمدی آن است . که ایشان به واسطه علم کسبی به قرب رسیده اند نه علم شهودی نه لدنی. واز برکت و نعمت جودیشان به قابلیتی دست بیابیم تا روایت فهم وحدیث فهم وقرآن فهم بشویم )) در مورد علم ایشان فقط قائل به علم شهودی هستیم. زیرا علم شهودی دارایی حقایق اشیاء است وقتی این دارایی موجود بود دیگر معنی ندارد که بگوییم معرفت فکری .آن برای آدمی حاصل بشود این مثل آن است که بگوییم فردی در دریای لایتناهی حقایق وجود مشغول شناگری است و از علوم و معارف آن به نحو دارایی حقیقی برخوردار است و در عین حال همچنان تشنه یافتن حقیقت آب وجود است و برای وصول بدان این در و آن در می زند، این چنین فرمایشی جز تناقص گویی نیست.
ائمه اطهار علیه السلام نیز چون از علم حضوری و معرفت شهودی برخوردارند معنی ندارد که برای حصول مفاهیم اشیاء از معرفت فکری و صغری و کبری منطقی استفاده کنند لذا علم حصولی رأساً در مورد ایشان منتفی است.
حضرت آقا روحی فداه می فرمودند: روزی در یک کتابفروشی کتابی با عنوان «امام صادق مغز متفکر شیعه» دیدم و از عنوان این کتاب ناراحت شدم. بعد می فرمودند: این جسارت به امام صادق علیه السلام است که ایشان را در مقام فکر بدانیم زیرا هر کجا پای فکر و علم حصولی به میان آمده نقص در کار است چرا که صاحب معرفت فکری ابتدا چیزی را ندارد و بعد برای فهم آن به حرکت در آمده، تا تدریجاً به آن دست یابد و لذا از فکرش استفاده می کند، در حالی که صاحب علم حضوری، تمامی حقیقت اشیاء در نزد او حاضر هستند و او به اراده ای به تمامی آنها آگاهی می یابد و این چنین توجه و اراده ای غیر از فکر و حرکت ذهنی است،
خیلی گشتم تا اصل روایت رو بدست بیارم تا عین عبارت عربی رو زیارت کنم.شيخ صدوق، کمال الدين، ص 333.هنوز روزی ما نشده آگر دوستان این کتاب رو دردست دارند .متن روایت رو به همین سایت بفرستند .
ادامه دارد..
نقل قول
 

اضافه‌ كردن نظر

کار برگرامی جهت ارسال نظرات بعد وارد کردن ایمیل خود لطفا پاسخ کد امنیتی را در کادر زیروارد کنید.
مثلا 25+5=30
شما فقط پاسخ را که عدد 30 باشد را وارد کنیدوسپس کلید ارسال را فعال کنید.


کد امنيتي
باز خوانی تصویر امنیتی

 

علامه حسن حسن زاده آملی

 

وبسایت هزارو یک کلمه مرکز نشر آثار حضرت علامه ذالفنون حسن حسن زاده آملی واستادفاضل کامل مکمل صمدی آملی

منوی تصویری

قبساتی از مشکات

 
 

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشکات ولایت می باشد.

طراحی و پیاده سازی: ملی سرور